JoJosStuff

Gränsbevakarna

Kategori: Travel!

Jag har kollat ganska mycke på gränsbevakarna dom senaste dagarna. Det handlar om de som vaktar Australiensgränser och tar fast såna som försöker smuggla knark eller försöka ta sig in i landet för att jobba fast dom inte får och så. En sak som jag tänkt på är att folk får böta ifall dom inte fyllt i sitt passagerarkort rätt. En av grejerna man får fylla i är "har du någon mat med dig" Jag har fyllt i några såna där kort i mina dar och jag har alltid satt nej där. För jag har ju aldrig haft med mig någon mat som man inte får (varför man nu skulle kryssa ja om man har mat med sig som man inte får) Jag kan möjligtvis ha varit lite blond här. Men idag har jag insett att det gäller ju faktiskt om du har NÅGON mat med dig vilken som helst om det så bara är ett chips. Hmm antar att man lär sig nya saker hela tiden ;)
 
 
En bild från Australien där man måste berätta om all mat man för in i landet :P
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: