JoJosStuff

Edinburgh!

Kategori: Foto

Jag har ju inte visat något ifrån när jag var i Edinburgh i somras. Så här kommer en liten bildbomb!
 
Vi vandra omkring på Royal mile
 
Och där var det parad!
 
Vi kikade på vackra byggnader. Jag tyckte hela Edinburgh var väldigt vackert och jättemysigt.
 
 
Vissa klättra vi upp i och kolla på den vackra utsikten även om det var hysteriskt dimmigt nästan hela tiden.
 
Vi klättra även upp på den här kullen.
 
Och där uppifrån hade man utsikt över hela staden! Jättevackert!
 
Vi fikade på fiket där Harry Potter föddes. Kan faktiskt rekommendera det. Mysigt och riktigt gott fika.
 
Det blev mycket god mat och dricka. Här är min reskompis också.
 
Sist men inte minst så var vi på en busstur till Loch Ness. Här har vi stannat på ett ställe där man fick mata Highland cattle. Dom är ju så toksöta så det finns inte!
 
Vi kolla på vackra vyer. Skottland är otroligt vackert.
 
Sen blev det förstås en tur på Loch Ness men det var otorligt kallt och blåsigt men lite fräckt att åkt båt och spanat efter odjuret.
 
Det var lite om resan till Skottland. Det var en lyckad resa och Skottland kan jag absolut tänka mig att åka tillbaka till det var jätte vackert. Och man kan ju inte annat än att älska deras dialekt även om jag inte förstår många ord av vad dom säger.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: